Onze School

De Hobbit is een kindcentrum van ATO-scholenkring. ATO staat voor Algemeen Toegankelijk Onderwijs.

Goed onderwijs, dat doe je samen

ATO-Scholenkring heeft als doel dat kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Dat kunnen we niet alleen. We werken samen met partners buiten onze organisatie, blijven in gesprek met ouders en betrekken hen en medewerkers bij onze plannen en organisatie. We vinden het vanzelfsprekend om ook kinderen een stem te geven. De ATO scholen in ’s-Hertogenbosch en omgeving bieden kwalitatief, eigentijds onderwijs dichtbij huis voor kinderen van 4 tot 13 jaar. Maar ook vanaf de voorschoolse periode (0 tot 4 jaar) willen we, samen met partners, een optimale, brede ontwikkeling van ieder kind bevorderen.

‘Stap voor stap kom je ver - Little by little one travels far’ - Tolkien

Op De Hobbit zijn in principe alle kinderen welkom. Alle kinderen zijn voor ons gelijk en alle kinderen zijn belangrijk. Het is onze taak om elk kind stap voor stap verder te brengen. We willen kinderen optimale kansen bieden om hun talenten binnen hun eigen mogelijkheden te ontwikkelen. Dat doen we door een sfeer te creëren waarin kinderen zich prettig voelen, gedijen, met eigentijds onderwijs en moderne methodes. Zo werken we met het kind en zijn/haar ouders samen aan een goede basis van waaruit het kind zich verder kan ontwikkelen op elk gebied. We doen ons uiterste best om het beste uit kinderen te halen. We geloven in kleinschaligheid en gaan voor kwaliteit. De Hobbit: gewoon goed onderwijs!

Onze school beschikt over twee locaties

De onderbouwkinderen krijgen, op dit moment, les in onze tijdelijke huisvesting op Laaghemaal 34-36. Hier hebben we een ruim speelplein, met een zandbak, schommel en een uitdagend speeltoestel. Zodra ons nieuwe gebouw op Laaghemaal 40 gereed is verhuizen we terug en beschikken we weer over een groot speelplein met klimbomen en verstopplekjes tussen het groen. Op het parkeerterrein van OJC, vlakbij de school, is er voldoende parkeerruimte.

De bovenbouwkinderen zitten op school op De Hoge Kamp 9, een paar honderd meter van het Laaghemaal af. Hier is een tof voetbalveldje en een aantal speeltoestellen. De school is per fiets prima te bereiken voor de oudere kinderen. Ons gebouw hier heeft pas van binnen een mooie facelift gehad en oogt licht en modern. Op ons ‘echte’ podium worden regelmatig musicals uitgevoerd door onze kinderen.

Op KC de Hobbit hebben wij een continurooster volgens het 5-gelijke-dagen-model. Dit betekent dat de kinderen iedere dag naar school komen van 8.30 tot 14.15 uur.