Creatief

Heb je weleens een soldeerbout in je handen gehad of met een elektrische decoupeerzaag en een schroefboormachine een nestkastje gemaakt? Kun je ook die losgeraakte naad van je jas repareren en heb jij weleens met echte klei geboetseerd? Werd jouw werkstuk daarna gebakken in een echte kleioven, zodat het levenslang meegaat? Kun jij een lekkere pizza bakken of een heerlijk appeltaartje maken en met allerlei materialen tekenen en schilderen? Nou, onze leerlingen in ieder geval wel!

Op De Hobbit vinden we handvaardigheid en tekenen net zo belangrijk als rekenen en taal. Handvaardigheid op school zorgt ervoor dat kinderen zelfredzaam worden en later niet voor ieder klusje iemand anders moeten inhuren, knutselen zorgt ook voor gezellige momenten, wordt later misschien een fijne hobby, leert je te kijken naar kunst én (het allerbelangrijkst) geeft ook zelfvertrouwen aan kinderen die het met de andere schoolse vakken moeilijker hebben en ons dan vaak verrassen door juist bij dit vak uitblinkers te zijn. Die kinderen zie je dan opleven, en wie weet leggen we daar dan de basis voor een toekomstige vakman of vakvrouw of een succesvolle kunstenaar. Maar wat het belangrijkst is... voor een veelzijdig en gelukkig mens!